1st Day School.
Monday, January 6, 2014 | Monday, January 06, 2014 | 0 comments

Assalamualaikum w.b.t. and hai people ♥ Okay, dah baca tajuk? Good. hehehe. Siapa yang 1st day sekolah tu? cuba tekaaaa? yang pasti bukan aku laaa. jeng jeng jenggg. 


Alahaii. comelnya merekaaa kan kan kan? Dua orang ni adik aku :3 Okay, sebenarnya ni gmbar first day diorang sekolah, harini dah 2nd day dah, semua nya berjalan dengan lancar. Alhamdulillah. kita mula dengan cerita si kecil tu dulu, sebab dia paling comel dlm gambar ni. hahaha.

Nur Sarah, dia adik yang bongsu(ke-6) dlm adik beradik kita org, aku tahu adik beradik aku byk, meriah gilaaaa kot. bhahaha. First day, dialah orang paling bersemangat nak pergi sekolah yang pernah aku nampak dlm kalangan adik beradik aku, sbb setahu aku adik beradik aku ni mmg tk suka pergi sekolah, especially, aku lah ketua diaa. bhahhaha. stokin dia pink, bag pon pink gak -___- haiish. katnam betul. hahaha and then, dah habis waktu sekolah, aku ikut mak aku pergi amik dia kat sekolah, aku perhatikan je dia dgn abang dia, muhammad tu duk bercakap apa tahh yang pasti Sarah ni memang katnam gilaa. hahaha. bercakap macam keling siap gerak-gerak tangan tu haa. hahaha. Dia kata seronok sekolah ramai kawan. cikgu pon tak garang. *hek elehh cikgu ajar murid darjah 1 mmg la tak garang* ahaks. hahaha. tapi tkmau la ckp kat dia mcm tu kan? nnt dia malas pergi sekolah macam aku ni haaa. kan? 

Nur Muhamad. dia dah darjah 3 tahun ni, tapi dia first day sekolah gak sekolah baru. hahaha. kitaorang pindah rumah so sekolah pon sekolah baru la. hmm. First day dah pakai baju senget macam dalam gambar tu haa. sila teliti dengan betul. tk sempat aku nak betulkan. dia ni spesis macam aku gak hari kedua dah malas pergi sekolah hahaha. Tapi kat sekolah baru ni dia cakap best,*best laa sgt* sebab kawan sekelas semua buat hal masing-masing takde nak mengacau ke hape. *nnt dah masuk bulan seterusnya, bila dah sebati, mengacau gakk kan?* hahahaha. and then dia cakap kawan dia kat sekolah baru ni, ramai yang suka buat lawak. Alhamdulillah tkde masalah. hahaha. 

Itu je la utk cerita 'first day sekolah diorang ni ha' bosan aku. korang tk bosan ke baca? hahaha. apa-apa pon semoga adik-adik aku, belajar rajin-rajin jadi orang yang berguna utk agama, negara dan bangsa. Ameen! hehehe. btw, aku ada sorang lagi adik yang nom-4 nama dia Fatimah Zahra. dia sekolah tahfiz jauh ngan aku, so aku tktahu nak describe mcm mna, and aku tktahu bila first day dia ke apa ke. Seriously, aku rindu nak kacau dia. hahaha. Semoga dia dapat apa yang dia capai. Aku cuma nak dia tahu, even aku selalu buli dia kat rumah ni *biasa laa aku ni kan akak, apa salah nya kan?* aku akan selalu doakan dia berjaya dunia akhirat. Ameen!

P/s: Kalau korang perasan laa kan dlm blog aku ni kan ada, Blog Archive bahagian kanan tepi, hehehe kalau korang perasan laa kan '2014(6)' > January(ada 6 entry yang aku dh post pada tahun ni) and harini baru 6.1.2014 kan? Fuish. maksudnya aku post entri setiap hari laa kan? Aku pon sebenarnya baru perasan. hahahaha. 

Bye bye jumpa korang di entry seterusnyaa. Assalamualaikum. :)

NEW // OLD